رواية ماساة حورية الفصل الثاني عشر 12 بقلم فريدة احمد



 رواية ماساة حورية الفصل الثاني عشر 12 بقلم فريدة احمد


: مفيش  غير حل واحد... اننا نقتـ لها.. ايوا لازم حورية تمو.. ت قبل ماتفضحنا. و قبل ما امجد يعرف ويقتـ لنا احنا الاتنين

كملت بشر.... لازم. لازم تمو،، ت

مسكها محمد من شعرها بغضب وقال بشر.... اقسم بالله ماتقربي منها او تفكري انك ممكن تاذيها لكون قا،، تلك انا

وبنظرة مرعبة.. سامعة

رشا بالم من مسكته قالت... ا. امال يعني نسيبها تفضحنا. انت مش مستوعب المصيبة اللي بقينا فيها. دي ممكن في اي وقت تفرج امجد علي الفيديو. وساعتها مش هيسمي علينا

ساب شعرها وقال... انا عارف هتصرف معاها ازاي. ملكيش انتي دعوة

بصلها وكمل بتحذير... اقسم بالله ماتفكري تاذيها ماهرحمك 

رشا بضيق وغيرة.... خايف عليها.. هو انت بتحبها؟؟ 

اتجاهلها وقال... انا حذرتك

وطلع

ورشا فضلت في مكانها وهي بتقول في نفسها بحيرة.. ماهو مش معقول بتحبها وبتخو، نها مع طوب الارض 

ابتسمت علي نفسها بسخرية وقالت... واولهم انا 

كملت بضيق... امال خايف عليها ليه 

رجعت لخوفها تاني لما افتكرت المصيبة اللي بقيت فيها وقالت.... يامصيبتي هتقول لأمجد.. لااا انا مش لازم استني ايوا لازم اتصرف قبل تفضحني. 

كملت بتفكير... اعمل ايه. ماهو يا اقتـ لها يا امسك عليها حاجة زي ماهي ماسكة عليا. بس اعملها ازاي 

خطرت في بالها فكرة جهنمية وقالت... هو ده. الواد عاصم بيموت فيها. اشتغل علي الموضوع ده بقا. لازم اخليه يقرب منها بأي شكل 

ابتسمت بشر وقالت... وساعتها انت اللي هتقتـ لها بإيدك يامحمد 

........... 

عند امجد اللي كان قاعد قصاد البحر وهو بيدخن بشراهة 

كان محتار ونار الشك بتاكل فيه 


اتفاجأ ب منار اللي جات وقعدت جمبه وهي بتبص علي البحر وبتقول... مع اني زعلانة منك بس مش بقدر ابعد عنك. انا قولتلك اني مش بعرف اتنفس غير بوجودك 

بصتله وقالت.... هو انت مش هتصالحني 

برغم الهم اللي هو فيه بصلها وغصب عنه ابتسم 

قالت.... ايوا انت المفروض تصالحني علي فكرة

كملت بزعل وقالت... انت ضر،، بتني.. هونت عليك تمد ايدك عليا

لفت خدها ناحيته وهي بتوريهولو وبتقول ... شوف خدي 

وكان خدها القلم لسه معلم عليه لانه كان جامد


بص امجد عليه بحزن وندم لكن قال... كان لازم افوقك يامنار 

وقرب راسها ليه وقال.... حقك عليا ياصغنن

ابتسمت وقالت... الكلمة دي كانت وحشاني مع اني كنت بتضايق لما تقولهالي. علشان مكنتش حابة انك لسه بتشوفني صغيرة 

امجد... هتفضلي في نظري اختي الصغيرة اللي بخاف عليها حتي من نفسي 

وقام وقال... يلا علشان تطلعي تنامي 

مدت ايدها ليه وقامت وطلعت علي شقتها وهو كمان طلع علي شقته

............

عند حورية اللي كانت عند بيري 

كانت حورية واقفة شاردة في البلكونة 

جات بيري من وراها وهي بتقول.... الجميل سرحان في ايه

لفت حورية ليها وبيري ادتلها النسكافية وقالت بتوجس... مالك ياحورية 






لان كانت ملاحظة الحزن عليها

حورية بصت قدامها وهي بتاخد نفس وبتخرجه وهي حاسة بضيق في صدرها

رجعت بصتلها وقالت بدموع متجمّعة في عيونها... هو انا وحشة يابيري.. ي يعني استاهل انو يخو،، ني

بيري...  مين دي اللي وحشة انتي!!. ولما انتي تبقي وحشة امال مين تبقي تبقي حلوة.. دا انتي مزة ياحوور دا مفيش راجل بيشوفك غير ويتهبل عليكي 

حورية... امال هو ليه بيخو.. ني

بيري... طفاسة. جوزك طفس ياحورية.. طب اقولك علي حاجة.. برغم اني مش طايقاه وهاين عليا او، لعلك فيه. بس متاكده انو بيحبك وبيموت فيكي كمان. ومفيش واحدة من الز، بالة اللي بيعرفهم تملي عينه زيك.. بالعكس انا متاكدة انو بيحتقرهم 

كملت بضحك... مع انه احقر منهم اصلا

قربت باستها وقالت.... اوعي تزعلي نفسك. وافضلي زي ماانتي قوية خدي حقك ومتتهزيش ياحورية. اوعي تحزني هو ميستاهلش. لان ده ميزعلش عليه. اخره يتتف عليه بس ويتنسي بعدها

حورية.... انا حزينة علي نفسي يابيري. موجوعة اوي 

بيري.... انا حاسة بيكي وعارفة انك بتحبيه.بس مبقاش ينفع ياحورية 

قاطعتها حورية وقالت... لا صدقيني بقيت بكرهه.. انا بس موجوعة شوية 

بيري... حاسة بيكي والله... بس هو ميستاهلش. انتي مش لازم تحزني خالص ياحورية. لازم تكملي وتفضلي قوية خدي حقك منه وندميه وبعدها اتطلقي منه.

حورية مسحت دموعها وقالت بغل... انا فعلا هعمل كده 

ادتها المج وقالت... همشي بقي علشان اتأخرت. لازم انام بدري علشان الشغل

بيري... ربنا يوفقك ياعمري

حورية دخلت من البلكونة وهي بتقول... يارب 

واخدت طرحتها اللي علي الكنبة وحطتها علي شعرها واتجهت للباب وهي بتقولها..سلام 

بيري.... خلي بالك علي نفسك. خلي عينك في وسط راسك 

حورية.... حاضر متقلقيش 

ومشيت

 

.......................... 

عند امجد 

امجد فتح شقته ودخل في اللحظة دي رن تليفونه وكانت رشا واللي بمجرد ما رد عليها قالت.. حبيبي عامل ايه

امجد... تمام

رشا... اخبار الشغل ايه دلوقتي. المشاكل اتحلت

امجد... اه بقا تمام.. الولاد كويسين 

رشا... اه كويسين 

امجد.... محتاجة فلوس ابعتلكم

رشا... لا ما انت كنت سايبلي فلوس كتير اخر مرة 

كملت بضيق وقالت.. المهم مقصوفة الرقبة اللي عندك دي اخبارها معاك ايه. 

امجد... تقصدي مين

رشا بضيق... هي في غيرها.. منار. اللي لازقة فيك زي ما تكون امها.. انا عارفة ان البت عينها منك يا امجد. مش بستريح لحركاتها معاك وسهوكتها.. ماتبعتها لاعمامها ولا لاهل امها

امجد بهدوء غريب... متقلقيش يارشا. انا مبخو، نش 

رشا بلعت ريقها بتوتر بمجرد ما قال كده لان حست انه يقصدها لكن قالت علطول في نفسها وهو هيعرف منين رشا كانت بتطمن نفسها مكانتش تعرف انو شاكك فيها وانه فعلا يقصدها بالكلمة 

وردت عليه وقالت... انا واثقة فيك طبعا بس بغير عليك عادي

........................ 

عند حورية

كانت حورية بتكلم مرات اخوها علي الفون اللي اتصلت بيها تطمن عليها لانها بتعتبر حورية اختها عكس مرات اخوها التانيه 

حورية.... كويسة والله ياعليا. انتي عاملة ايه والولاد 

عليا... كويسن والله ياقلبي. طمنيني عليكي انتي.. معلش عارفة انك زعلانة من طارق وعماد

حورية.... لا مش زعلانة لاني اتعودت منهم علي كده. مبقوش يشغلو دماغي يا عليا ولا بقيت ازعل منهم ولا عليهم. مبقتش اعتبرهم اهلي خلاص.فكك

عليا... هما مهما كان اخواتك واكيد بيحبوكي ياحورية بس انتي عارفة طبعهم بقا  

حورية ابتسمت بسخرية وقالت... بيحبوني اه

كملت بلامبالاة وقالت... صدقيني ياعليا مبقتش محتاجة  حبهم.. المهم انتي وحشاني اوي ونفسي اشوفك انتي والعيال. ابقي تعالي 

عليا... هجيلك. 

حورية... هستناكي. سلام.. 

.... 






تاني يوم في الصباح 

قامت لبست وجهزت نفسها لاول يوم شغل لكن قبل ماتخرج دخلت الاوضة علي جوزها واللي كان يدوب لسه صاحي مقامش من السرير وهو بيبص علي السقف بشرود وبيفكر ازاي هيتصرف معاها 

قاطع شروده حورية اللي دخلت وقالت .... عاوزة فلوس

محمد قام اتعدل وهو بيولع سيجارة وقال.... ليه 

حورية... بعد ما اخلص شغل هعدي علي المول اجيب لبس

محمد..... عاوزة كام

حورية.... خمسين الف 

محمد.... عندك الكريدت في الدرج 

حورية قربت وفتحت درج الكومود واخدت الكريدت وخرجت 

....... 

تاني يوم كانت في شقة حماتها قاعدة علي الكنبة هي وهنا 

وهنا بتقلب في الفون وبتوريها صور اكسسوارات وهي بشاورلها علي سلسلة معينة و بتقولها... ايه رايك اطلب السلسلة دي 

حورية.... الفراشة احلي 

هنا.... طب اطلب الجولد ولا الفضي. محتارة بصراحة بين اللونين

حورية...  الفضي حلوة 

هنا...  خلاص هطلب الفضي 

حورية... اطبيلي واحدة معاكي 

هنا.... اشطا

كانت رشا واقفة بتكنس في الرسيبشن وهي سمعاهم ومغلولة منهم. لان حورية مبقتش تشتغل في البيت ورشا طبعا مش قادرة تتكلم لان من وقت ماعرفت ان حورية كشفتهم بقت مرعوبة من حورية اصلا  وهنا طبعا مبتعملش حاجة يعني كل شغل البيت بقا علي رشا 

هنا.... هقوم اعمل شاي.اعملك معايا 

حورية.... اعملي ياختي. محسساني انك هتعملي كوكتيل

وضحكت

هنا بضحك... مبعرفش اعمل غير الشاي وبالعافية كمان

وراحت تعمل

وحورية مسكت مبرد الضوافر وبقت تبرد ضوافرها ببرود 

حورية  قالت وهي لسه بتبرد ضوافرها وبتبص عليهم تشوفهم مظبوطين ولا لا قالت... تفتكري لو الفيديو نزل علي النت يجيب مشاهدات قد ايه.. انا متاكدة انو هيطلع ترد في دقايق

رشا بلعت ريقا برعب 

وحورية قالت... ايه رأيك نذيع الاول ولا افرج امجد الاول

رشا قربت عليها بخوف وقالت بترجي.... لا ياحورية ابوس ايدك. ابوس ايدك اوعي تعملي كده.علشان خاطر عيالي. ابوس ايدك

في اللحظة دي امجد دخل واللي اتفاجأو بيه لانه مش معادو يرجع من السفر 

رشا بصتله بصدمة وبقت مرعوبة اكتر

وحورية علطول قربت عليه وقالت.. امجد كويس انك جيت. 

بصت لرشا وقالت.. اصلي كنت عاوزاك في حاجة

رشا كانت بتبصلها بترجي متقولش وهي حرفيا هيغمي عليها من الرعب 

يتبع..... 


#مأساة_حورية

#البارت_ال 12

#بقلم_فريدة_احمد 


            الفصل الثالث عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا     

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×